Birkas

,

Ilgi domāju, kā lai jums pastāstu par savām attiecībām ar grāmatām. Tās nevar aprakstīt ne 2 teikumos, ne referāta apmērā (lai gan, ja labi pacentos, varētu arī to). Tāpēc nolēmu pastāstīt pēc Spīganas raksta struktūras.

Kāpēc Alise vispār lasa

Lasīt – tā man ir atpūta, tā es vislabāk atpūšos. Ja citi atpūšas spēlējot datorspēles, tad es to patvērumu no dzīves steigas atrodu grāmatās.

Some do drugs, others go out for a run, but at the end we’re all just searching for that tiny space, perhaps a hole, that gives us shelter from the terrible reality of the world.

Un man tās ir grāmatas.

Kur Alise dabū grāmatas un cik naudiņas tam tērē mēnesī

Jāatzīst, ka ar bibliotēkām esmu uz jūs. Lai arī mums Ventspilī ir divas lielas bibliotēkas, un domāju, ka es noteikti tur atrastu man interesējošās grāmatas, man nekas nespēj aizstāt tikko pirktu grāmatu. Man ir ļoti svarīgi, lai izlasītā grāmata stāv manā grāmatu plauktā, arī tad, ja tā nemaz nebija tik laba, tā tik un tā ir mana grāmata. Un tas man ir svarīgi. Esmu lasījusi, ka citi grāmatu blogeri nelabprāt aizdod  savas grāmatas draugiem, bet es gan labprāt aizdodu, protams, ja tā lasīšana nevelkas pārāk ilgi. Un tikko atcerējos, ka ir arī bijušas grāmatas, ko pati aizņēmos izlasīt no draugiem. Jā, man ir lieliski draugi, kuri man arī bieži vien dāvina gan grāmatas, gan dāvanu kartes grāmatnīcās.

Ir grūti pateikt, cik latus mēnesī tērēju grāmatām, jo dažreiz tie ir 20LS, dažreiz 10LS, bet dažreiz vispār nesanāk nopirkt nevienu grāmatu.

Kad un kā Alise lasa

Dzīvojot Ventspilī man nav jābraukā lieli attālumi, tāpēc nelasu sabiedriskajos transportos, kā citi grāmatu mīļi. Lai gan braucot uz galvaspilsētu vai kur citur, vienmēr man ir līdz grāmata, ko lasīt. Visbiežāk lasu vakaros/naktīs, pirms gulētiešanas, kad jau visi mājas darbi skolai izpildīti. Daudz un dikti lasu brīvdienās, vēl vairāk brīvlaikos.

Cik daudz Alise lasa

Uz citu grāmatu blogeru fona es lasu maz, bet uz citu parasto mirstīgo fona daudz. Tas vispār ir tāds relatīvs jēdziens. Bet skaitļos tas ir – gadā izlasu apmēram 25 grāmatas.

Bet man ir 2014. gada grāmatu plāns jau uzkricelēts uz papīra, un domādams, šis skaitlis dubultosies. Gribu nopietnāk pievērsties šim hobijam. Gribu ne tikai lasīt, bet arī analizēt izlasīto, un skaitīt, cik ātri vai lēni lasu, jo līdz pat šim brīdim nezinu, cik apmēram ilgā laikā izlasu 100 lpp, cik lpp esmu izlasījusi gada laikā utt. Man, kā plānotāja cilvēkam, šo hobiju sakārtot pa plauktiņiem, varētu būt interesanti. Bet par to kaut kad vēlāk.

Valodas un žanri

Pārsvarā lasu latviski un angliski. Nezinu, ko vēl vairāk šeit piebilst, jo domāju, ka šajā lietā nekas daudz nemainīsies.

Vislabāk man patīk daiļliteratūra, lai gan lasu arī psiholoģiska rakstura grāmatas. Visbiežāk laikam lasu fantastikas un fantāzijas literatūru. Vēl arī lasu jauniešu literatūru, vēsturiskos romānus un biogrāfijas. Man patīk dzeja, nepatīk un nesaista reliģiskā, garīgā literatūra. Un klasika, klasika man ir sāpīgs jautājums. Kauns un negods man, bet ar klasiku esmu uz jūs, tāpat arī ar latviešu darbiem. Nezinu kāpēc, bet man ir ļoti grūti lasīt, un es arī nejūtu, ka man patiktu un aizrautu tādi darbi, tāpēc bieži vien izvairos no tādas literatūras, ja man ir dota izvēle, bet mācoties skolā, man ir daudz un dažāda tāda veida darbi jālasa un tad arī es lasu, protams, bet lielu patiku tas man neizraisa. Bet cerams, ar gadiem tas mainīsies.

Papīrs vai ē-grāmatas

Ja man šo jautātu pirms kāda laika, tad noteikti mana atbilde būtu – papīrs. Jo kas gan spēj aizvietot papīru?! Bet tagad es pati apsveru domu par ē-lasītāja iegādi. Salasījusies visādu informāciju, saprotu, cik tā ierīce ir noderīga katram grāmatu mīlim (dzirdējāt draugi? haha :D).

 

Es ticu, ka tie cilvēki, kuri saka, ka viņiem nepatīk lasīt, vēl nav atraduši to vienu grāmatu, kurā viņi atradīs sevi un kura viņus aizraus. Tie, kuri nav to grāmatu atraduši, tie nezina un nesaprot, kā tas ir, kad tu nevari beigt lasīt un nolikt malā grāmatu līdz tā nav pabeigta.  Un kad tā ir pabeigta, atkal meklēt nākamo, kura tev sniegs tādu pašu sajūtu kā pirmā. Vismaz tā notiek ar mani.

Es novēlu visiem atrast to vienu vienīgo grāmatu!

