Birkas

Image

392. lpp. Zvaigzne ABC. 2013. gads.

”Nakts cirks” ir grāmata, kuru man māsiņa uzdāvināja Ziemassvētkos, tāpēc ātri vien ķēros pie lasīšanas. Salasoties visādas atsauksmes un recenzijas, latviešu lasītāji izcili augsti vērtēja šo grāmatu, tāpēc jau pāragri domāju, ka šī grāmata noteikti nopelnīs 5* arī no manis. Bet nekā, es biju viena no tiem retajiem, kas vīlās šajā grāmatā.

Tātad, stāsts ir par Le Cirque des Réves jeb Sapņu cirku, kas ir atvērts pēc saulrieta un slēgts līdz ar saullēktu. Cirks nepārtraukti ceļo, neizsludinādams nekādus paziņojumus, nekādas afišas vai ziņojumus par ierašanos. Cirks vienmēr ierodas nepieteicies. Galvenie varoņi Marko un Sīlija ir iesaistīti noslēpumainā spēlē, un šis nakts cirks ir sacensību vieta. Sacensībām ir augsta likme – uzvari un dzīvo, vai zaudē un mirsti. Un kā pati rakstniece raksta – ko darīt, ja ceļā stājas mīlestība?

Grāmata ir daudz reizes sarežģītāka un noslēpumaināka kā var sākumā šķist, jo, piemēram, grāmatas pēdējā vāka anotācija, manuprāt, par grāmatu nepasaka neko. Un ir grūti nenospoilojot pastāstīt vairāk.

Paši spēles dalībnieki nezina spēles noteikumus, tos viņu skolotāji tur slepenībā, tāpēc lasītājam ir iespēja ar katru lapas pusi augt un uzzināt vairāk par šīm noslēpumainajām sacensībām. Un par pašām sacensībām runājot, man tās pietrūka, man prasījās vairāk un sīkāk aprakstīt tieši to, kā tas notiek. Savukārt, abi galvenie varoņi man nesimpatizēja, kā arī viņu ”mīlestība” šķita pārāk nedabiska un neīsta. Nepatika tās nodaļas, kur viņi abi bija divatā, viņu dialogi, tā vien prasījās šķirt pāri, bet nu tā arī nevarēja.

Bet galu galā, grāmata nav slikta, jā, man daudz ko nozīmēja tas, ka man nepatika abi galvenie varoņi, bet tas ir ļoti personiski. Tā vai tā es iesaku izlasīt šo darbu, jo šis ir tikai mans viedoklis un sajūtas. Grāmatai ir maģijas, noslēpumu, kanēļa un karameles piegarša. Šī grāmata patiks romantiķiem un sapņotājiem (un es domāju, ka es pie tiem piederu, bet re kā). Un, starp citu, pēc izlasīšanas man uzreiz bija vēlme apmeklēt mūsu Rīgas cirku, kurā sen nav būts.

Sapņotājs ir cilvēks, kas īsto ceļu rod tikai mēnessgaismā, un viņa sodība ir ieraudzīt rītausmu, iekams viņš ieraudzījis pārējo pasauli.

Mans vērtējums:

3.5/5

